keskiviikko 6. syyskuuta 2017

Matka Salzburgiin - päivä 1: Chiemsee

Vietimme viime viikon loppuosan reissussa, jonne suuntasimme yhdeksän hengen porukalla. Tuukan isä täytti pyöreitä, ja hän oli järjestänyt perheelle mahtavan matkan Itävaltaan, Salzburgiin. Matkalle lähtö jännitti, sillä on sanomattakin selvää, että niin suurella porukalla voi sattua ja tapahtua. Lähdin kuitenkin avoimin mielin reissuun, oli tosi mukavaa viettää aikaa kunnolla kivalla poppoolla, ja toki Itävalta kohteena oli myös minulle aivan uusi.

Lensimme keskiviikko aamuna Saksan Müncheniin, josta vuokrasimme autot ja lähdimme ajelemaan kohti Salzburgia. Autojen saaminen kesti onneksi vain tunnin verran jättimäisistä jonoista huolimatta, ja pian jo pääsimme pakkaamaan itsemme, ja tavaramme autoihin. Aluksi meidän oli tarkoitus mennä suoraan majapaikkaamme Salzburgiin, mutta koska loppuviikolle oli luvattu sadekeliä, päätimme tehdä jo keskiviikkona yhden retken.

Asensimme navigaattoriin osoitteeksi Chiemseen järven, mutta hetken ajelun jälkeen tajusimme, että navigaattorissa oli päällä asetus, joka ohjasi meidät vain pienempiä teitä pitkin määränpäähän. Hetken aikaa ketutti, kunnes tajusimme, miten mahtavia maisemia meidän pikkuteiden reitin varrella oli. Vuoristomaisemia, lampaita ja upeita pikku kyliä ihaillessa lähes tuplaantunut ajoaika ei haitannut laisinkaan, ja tästä ajomatkasta ensimmäiseen kohteeseen tuli yksi matkan parhaista paloista.

Parin tunnin ajelun jälkeen Chiemsee häämötti edessämme, ja hyppäsimme laivaan, joka kuljetti meidät läheiselle saarelle. Maisemat olivat aivan upeita ja mittari näytti +29 astetta. Vesi oli syvän vihreää, vuoret kohosivat horisontissa ja se vehreys - näitä on hyvin vaikea edes kuvailla. Saarelle päästyämme kävelimme Herrenchiemseen palatsille, ja edessämme oli jälleen yksi niin hieno paikka, etten meinannut uskoa silmiäni.

Kuva: herrenchiemsee.de

Yllä lainattu kuva, jossa näkyy saari jolla olimme. Kuvan keskellä näkyy mainitsemani palatsi, jota kävimme ihailemassa.

Kun palatsi ja sen ympäristö oli koluttu, oli aika lähteä veneellä takaisin autoille ja ottaa suunta kohti majapaikkaamme Salzburgissa. Meille oli vuokrattu kaksi suuta asuntoa läheltä Salzburgin vanhaa kaupunkia, joen varrelta. Asuntomme olivat Easyapartments Riverside 2 ja 3, joita suosittelen lämpimästi jos suunnittelet matkaa Salzburgiin isommalla porukalla. Yhden asunnon koko on 130m2 ja sinne mahtuu 10 henkeä yöpymään. Asunnot oli varusteltu moitteettomasti ja kaikki sujui muutenkin hyvin vuokraajien kanssa. Asunnot löytyvät mm. Airbnb:sta.

Asunnoilta käveli noin 15 minuuttia vanhaan kaupunkiin ja ihan joen toisella puolella oli uudempi puoli, jossa on mm. kiva nähtävyys, Mirabel garden upeine kukkaistutuksineen. Asunnon vieressä on hyvin varusteltu ruokakauppa, josta sai hyvin hankittua aamu- ja iltapalatarvikkeet. Asuntojen vuokraaja oli todella mukava ja auttoi meitä kaikissa tilanteissa, hän jopa puhui meidät ulos tilanteessa, jossa meinasimme saada sakot kun navigaattori ohjasi meidät väärin ja poliisit pysäyttivät meidät meidän omalla "kotitiellä". Kaikenlaista sattui, mutta lisää kerron meidän reissusta seuraavassa postauksessa.

Tällaiselta näytti meidän ensimmäinen päivä reissussa, yritän tehdä mahdollisimman pian toisen osan, jossa kerron meidän muista päivistä ja siitä, mitä kaikkea puuhasimme itse määränpäässä, eli Salzburgissa.

4 kommenttia :

1. Hienot kuvat. Itävallassa on tosiaan nähtävän arvoisia pienempiä kohteita, joissa ihmiset ovat yleensä myös ystävällisempiä kuin Wienissä jossa osa on jo hieman kyllästynyt turismiin. Itse menin Salzburgin ohi keväällä Italiaan ja kävin Wienistä Bratislavassa

2. Olin eilen kommentoivinani tähän postaukseen, mitähän kommentille tapahtui...? No, kuitenkin, sitä vaan halusin sanoa, että teillä näyttää olleen mahtava reissu ja aivan ihania nuo maisemat erityisesti tuolta Chiemseesta! Sinne kun joskus pääsisi... Matkakuumetta nostattaa kun tuollaisia kuvia katsoo, eikä edes ole minkäänlaista reissua tiedossa lähitulevaisuudessa :D

1. Voi ei! Ei löytynyt roskapostistakaan 😞 Chiemsee oli kyllä aivan ihana 😊 Toivottavasti pääset pian reissuun! ❤️👌🏻

Kiitos kommentistasi! Kommenttisi julkaistaan tarkistuksen jälkeen.