keskiviikko 4. tammikuuta 2017

Pochette Accessoires





Minulla on käytössäni yhteensä kolme laukkua. Kahta niistä käytän päivittäin mm. töissä ja tietenkin myös vapaa-ajalla. Yksi on hieman suurempi, jota käytän yleensä lennoilla käsimatkatavaralaukkuna ja muutoin, kun kannettavaa on enemmän. Töissä pärjään loistavasti joko Siracusan (yliolan laukku) tai Pochette Accessoires'n voimin. Tykkään käyttää arkisin laukkua, jossa on pitkä hihna ja näin ollen sitä voi käyttää yliolan -mallisena. Pidän siitä, että kädet ovat vapaana, ja niiden tuleekin olla, sillä pyöräilen lähes päivittäin (kyllä, edelleenkin vaikka lunta tuli) autohalliltamme toimistolle. Siksi helppo pitkähihnainen laukku on tarpeen. Lompakkona ja iltalaukkuna minulla toimii hyvin Mini Pochette Accessoires, mutta kyllä tuo normaalikokoinenkin Pochette on loistava iltamenoihin.

Sain joululahjaksi lahjakortin LV:lle, jolla kävin lunastamassa välipäivinä tuon isomman Pochetten. Halusin sille myös pidemmän hihnan, mutta tähän hihnamalliin oli monen kuukauden jono, siksipä kalastelinkin hieman nettiä ja löysin sen (Bandoulière VVN) lähes uudenveroisena 2nd handina - hyvä löytö! Säästin hinnassa ja vältyin jonotukselta.

Nuorempana minusta oli hienoa omistaa monta merkkilaukkua ja tulinkin jossain vaiheessa siihen pisteeseen, että en ehtinyt millään käyttää niitä kaikkia. Monta upeaa laukkua seisoi hyllyssä koristeena. Muutama vuosi sitten päätin, että siinä ei ole mitään järkeä ja sijoitin laukuista saamani rahat mm. matkailuun. Eikä sillä, kyllä merkkituote on ihan hyvä sijoitus, niissä kun usein arvo nousee vuosittain (esim. LV:lla) ja sainkin kaikista vähintään omani pois.

Tuolloin mietin tarkkaan, mitä oikeasti tarvitsen, ja jätin sen perusteella pari tuotetta itselleni käyttöön. Ja ainakin itselleni riittää todella hyvin 1-2 arkilaukkua ja 1 iltalaukku. Yksi suurempi on hyvä myös olla, ja sellainen minulla on Uashmama -merkiltä. Tote -mallinen laukku on todella hauska, se on nimittäin tehty paperista, se kestää vesipesua ja hihnat ovat nahkaiset. 

Eli aktiivisessa käytössä on kolme laukkua + lompakko ja niillä pärjään tällä hetkellä oikein hyvin. Laukkujen hamstraaminen on sinänsä turhaa, ellei sitten halua pitää niitä ns. sijoituksena ja samalla säästää. Tuolloin kuitenkin pitää olla fiksu, ja miettiä nämä sijoitustuotteet tarkkaan, jos niistä haluaa saada joskus omansa takaisin.

Itse tykkään panostaa pariin merkkilaukkuun, joita voin käyttää vuosia. Teen niin mieluummin, kuin ostan monia edullisempia laukkuja, joiden käyttöikä on lyhyt. Tällä hetkellä rakkain laukkuni, Siracusa (jota ei muuten valmisteta enää) on palvellut minua pian viisi vuotta. Samoin Mini Pochette on ollut päivittäisessä käytössä jo useamman vuoden ajan.

Teen aika harvoin tällaisia postauksia, mutta tämä on aihe joka varmasti kiinnostaa monia, joten päätin tehdä poikkeuksen.

Miten on sinun laukkujesi laita; onko kestosuosikkeja vai suositko vaihtelua? :)

Seuraa Bloglovin'ssa
Follow

6 kommenttia :

  1. Minä en ole koskaan ollut laukkuihminen, enkä ymmärrä niiden viehätystä ollenkaan. Itse olen käyttänyt vuosia pelkkiä kangaskasseja, ja olen oikein iloinen näin :D Muutenkin nämä Korsit ja muut tälläiset "siistimmät" laukut eivät miellytä silmääni ollenkaan. Toki jos löytäisin jostain laadukkaan boho chic -tyylisen, vaikka jo valmiiksi hieman reissussa rähjääntyneen näköisen nahkalaukun hapsuilla, saattaisin sijoittaakin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sepä tässä maailmassa onkin ihaninta, että meitä löytyy niin paljon erilaisia ja kaikilla on se oma maku ja tyyli! :) Kangaskassit on kyllä käteviä, itselläkin heiluu sellainen olalla aina kun on jotain ns. ylimääräistä kannettavaan mikä ei laukkuun mahdu. Mukavaa päivää ja kiitos kun kävit kommentoimassa! :)

      Poista
  2. Joo ihan sama juttu! Laukkuja piti hamstrata (mä tosin halvempia guessia ja ihan hm tyyppisiä laukkuja kun ei rahaa ollut kalliimpiin) ja sit ne vaan loju kaapin pohjalla. Mä oon kans nyt panostanut laatuun ja ajattomuuteen ja mulla on ihan muutama laukku ja yksi lompakko, suosin furlaa, rebecca minkoffia ja arkilaukkuna on michael korsilta sellanen laukku mitä en oo kovinkaan monella nähnyt :) ja mähän en sais mitään merkkilaukkua edes ostettua tosta noin vaan, vaan se vaatii säästämistä aika paljon! Mun arkilaukku on konjakinvärinen joten kiinnostais vähän alkaa katsomaan jotain mustaa laukkua :) mulla on melkein aina mustat farkut ja niistä kun tuppaa tarttuun väriä siihen laukkuun 😒😒😒

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla oli pitkään aina konjakin värisiä laukkuja ja kenkiä! :) Ja jep, farkut on pahat.. Kivaa päivää! :)

      Poista
  3. Mä olen pikkuhiljaa vähentänyt laukkuja (lähinnä halpislaukkuja, joita ei ole tullut käytettyä), ja nyt tällä hetkellä minulla on yksi pieni yliolan laukku, yksi vähän isompi (johon mahtuu kalenteri tai kirja sopivasti pakollisten roinien lisäksi) sekä sitten isompi vähän kangaskassin tyylinen laukku, jonka saa myös olan yli. Noiden lisäksi minulla on yksi iltalaukku (siis ilman mitään hihnaa) sekä lapsuudesta yli 20 vuotta sitten Turkista ostettu suloinen pieni laukku, joka on vaan koristeena/muistona. Noiden kanssa pärjään loistavasti, eikä laukkuja tule juuri koskaan katseltua, koska nuo omat ovat itselleni täydelliset, ja ovat omaan makuuni sopien kaikki mustia ja nahkaisia, joten sopivat hyvin arkeen ja juhlaan. Pienimmässä laukussa pinta on tosin alkanut kulumaan, ja olenkin miettinyt raskisinko vaihtaa sen uudempaan. Arjessa kuluneisuus ei haittaa, mutta juhlissa se vähän hävettää. Laukun ostaminen on kuitenkin vaikeaa, koska sen pitäisi tosiaan olla sitten vähintäänkin yhtä ihana, käytännöllinen ja kiva kuin tuo nykyinen! Lisäksi vaatimuksena on laatu, sillä sen pitäisi kestää arkikäyttöä pitkään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei olen huomannut myös, että laukkuja ei enää edes katso kaupoissa koska on jo kaikki mitä tarvitsee :) Kiitos kun kävit kommentoimassa ja mukavaa loppiaisviikonlopun alkua! :)

      Poista

Kiitos kommentistasi! Kommenttisi julkaistaan tarkistuksen jälkeen.