tiistai 18. lokakuuta 2016

Epäsuosittuja mielipiteitä

Hauska postausidea pyörii blogeissa, ja halusin itsekin tarttua siihen. Tämä siksi, että olen yksilöllisyyden sekä vapaan elämän puolestapuhuja (tiettyyn pisteeseen asti). Olen siis sitä mieltä, että jokainen saa ajatella asioista kuten tahtoo, ilman että täytyy pelätä muiden täystyrmäystä. Maailmassa on liikaa itsekästä moralisointia ja tuomitsemista. Niin kauan, kun ei satuta itseään tai muita, saa mielestäni ihminen olla mitä mieltä tahansa - asiasta kuin asiasta. Ja tämä siis laillisuuden, terveyden ja hyvän käytöksen rajoissa. Koskaan ei saisi yleistää, mutta joskus on hauska kieli poskella nostaa tiettyä aiheita esiin hieman räväkämmin. Siispä, tässä muutama oma mielipiteeni, osuuko kenelläkään  yksiin omiensa kanssa?

*Sushi on pahaa. Tämä todella monen lempiherkku on mielestäni mitäänsanomattoman tylsää ruokaa ja rumaakin vielä. Ja kyllä, olen maistanut vaikka minkälaisia susheja hyvissäkin paikoissa, mutta ne vain kertakaikkiaan eivät uppoa minuun. Syön kyllä, mutta en mielelläni.

*Valkoiset kodit ovat jokseenkin tylsiä. Vaikka olen nähnyt todella upeita, laadukkailla tuotteilla ja materiaaleilla sisustettuja koteja, on kokovalkoisuus minun makuuni hieman tylsää. Lisäksi harmillisen usein valkoisista kodeista puuttuu kodikkuus. Minun mielestäni. Vaikkakin olen todella onnellinen heidän puolestaan, jotka ovat sisustaneet itseään viehättävän, valkoisen kodin ja nauttivat elämästä siellä. On ihanaa että kaikilla on oma maku.

*En ymmärrä Kylie -huulituotemaniaa. Vaikka tykkäänkin erilaisista huulituotteista, en vain pääse tähän villitykseen mukaan sitten mitenkään. Moneen muuhun villitykseen sitten pääsenkin, paremmin kuin hyvin mukaan ;) Tämä ei vain ole se oma juttuni. Lisäksi samaan kategoriaan menee huulien vaiheittainen meikkaaminen - en jaksa tätä tehdä itse, minulle riittää vain huulirasvan tai -punan sipaisu ja eikun menoksi! Joskus ajan kanssa saatan rajata huulet, mutta en jaksa ylläpitää rajausta päivän mittaan. Laiska, tiedetään.

*Pitkäkarvaiset koirat eivät ole kovin kivoja - en saa niistä mitään kiksejä, toisin kuin lyhytkarvaisista, possua muistuttavista roduista. Jonkinmoinen vinksahtaminen on siis tapahtunut, kun pidän kotipossuista. Toki kaikki eläimet ovat tavallaan kauniita, mutta en hankkisi ainakaan tällä hetkellä itselleni karvakasaa. Jostain syystä en ole oikein koskaan viehättynyt niistä yhtälailla, kuin lyhytkarvaisista - ehkä siksi, että niiden ns. aito ulkomuoto ja -näkö piiloutuu usein karvakasan alle. Mutta jälleen, jokainen saa rakastaa sellaisia asioita, kuin haluaa.



*En rakastunut Pariisiin. Vaikka olimme siellä ihanaan aikaan, oli lämmin, oli muotitapahtumaa ja vaikka mitä - en vain syttynyt ihan täysin. Tähän samaan voisin jatkaa, että en ole suurkaupunki-ihminen. Koen paljon enemmän vetoa pienempiin paikkoihin, saariin tai laitakaupunkeihin. En tiedä miksi, ehkä sellainen liika väenpaljous ja pitkät välimatkat ahdistaa. Poikkeuksena Dubai, sillä siellä yhdistyy täydellisesti ranta- ja kaupunkiloma, ja siinä paikassa vain on jotain niin jännää. Haluan aina veden äärelle, sisämaan kaupungit jäävät kakkossijalle jos saa itse valita. Samoin kuin valitsen aina mieluummin rantaloman, kuin vaikkapa mökkiloman Suomessa. Paras combo on, jos rantalomakohteen lähellä sijaitsee suurempi kaupunki, jossa pääsee myös kaupunkiloman makuun.

*En seuraa liiaksi blogeja - tämä on jokseenkin outo asia, sillä olenhan itsekin bloggaaja. En ole koskaan lukenut todella aktiivisesti blogeja tai odottanut aina jonkun blogin uutta postausta. En aina tiedä uusimmista blogitrendeistä ja huomaan ne joskus vasta todella myöhään. En myöskään pidä bloggaajille suunnatuista tapahtumista tai showroom-vierailuista erityisesti. Entisen blogin aikana oli joskus todella noloakin, kun en useinkaan ilmoittautunut mihinkään tilaisuuksiin - en vain pidä niistä. Ja tämän tajutakseni olen tottakai niissä sen verran ravannut, että olen osannut muodostaa mielipiteeni. Eli kun sähköpostiin kilahtaa Kutsu, se menee hyvin usein heti ö-mappiin, ainakin ajatuksissani. Seuraan blogeja hyvin fiilispohjalta. Työn puolesta olen ajoittain seurannut blogeja enemmänkin, mutta vapaa-ajalla en niinkään. Minulla on ihan muutama blogi, joita käyn kurkkaamassa silloin tällöin, ja nekin ovat minulle tuttujen ihmisten blogeja, joiden kuulumisia on kiva käydä lueskelemassa.

Tässä nyt muutamasta aiheesta omia, ei ehkä niin yleisiä mielipiteitä. Mielipiteet ovat vain mielipiteitä, teot ja toisten kohtelu ovat niitä asioista, jotka merkitsee eniten. Erilaisuus on rikkaus, otetaan oppia siitä ja kehitytään entistä monipuolisemmaksi persoonaksi omassa itsessämme.

Löytyykö listalta tuttuja mielipiteitä vai edustatko ehkäpä täysin päinvastaista näissä asioissa? :)

8 kommenttia :

  1. Täysin samaa mieltä sushista! Toki en syö kalaa, mutta niitä kasvisversioita on tullut syötyä. Mielummin syön oikeaa ruokaa :'D

    Itselleni on rakentumassa valkoinen koti, beigellä vivahteella. Oon kuitenkin samaa mieltä, että jos myös kaikki kalusteet, sisustusjutut yms. on valkoisia, tulee siitä helposti kolkon näköinen. Tähän lisäksi vielä design tuotteita, en asuisi... :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen samaa mieltä, että valkoinen on hyvä pohja jolle rakentaa :) Mutta kuten sanottu, kaikilla saa olla oma makunsa! Kiva kun kävit kommentoimassa! :)

      Poista
  2. Nää on hauskoja :D Pitää itsekin toteuttaa.
    Ja mä tykkään kyllä pitkäkarvaisistakin koirista, mutta lyhytkarvaiset on miljoona kertaa ihanampia ;) Ja en kestä tota kuvaa. Ehkä mun lempparein ikinä. Söpöläiset.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei muru! Hahaa, tee ihmeessä! :) Tätä oli myös aika vaikea tehdä.. Mä tykkään myös tuosta kuvasta, jotenkin näyttävät niin onnellisilta :')

      Poista
  3. Pystyn niin samaistumaan kolmeen enismmäiseen mielipiteeseen! Mulle itselleni tulee täysin valkoisista kodeista vähän sairaalafibat, mutta heti jos sistuksessa on jokin toinen väri mukana koen kodin mielenkiintoisemmaksi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heippa! Ehkä itselläkin on sama, että niistä ei tule koti mieleen :) kiva kun kommentoit!

      Poista
  4. Eikä toi koirajuttu :D mulla just päinvastoin! Mun mielestä koiralla pitää olla karvaa ja en tykkää sileäkarvaisista koirista yhtään niin paljon, ne vaan ei oo söpöjä mun mielestä :)

    Ja sushi, yhyy se on jotenkin niin limasta suussa ja kamalan pahaa :(( ehkä jopa pidän sitä sellasena hienosteluruokana, tiäkkö mitä
    tarkotan... syödään vaikkei niin tykkäis mutkun se on niin cool ruoka :D todella kärjistetysti sanoin, ketään en halua loukata :)

    Hauska erilainen postaus, keksit aina tälläsiä, oot kyllä ideanikkari :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahaa! :) Niin on vaan makuja monenlaisia :) Kiva niin. Ja joo..ehkä joku tosiaan saattaa syödä sushia koska se on IN.. mutta en tiedä.. Tämä postaus on kopsattu idea, eli ei kunniaa mulle! :P Kivaa päivää sinne!

      Poista

Kiitos kommentistasi! Kommenttisi julkaistaan tarkistuksen jälkeen.