keskiviikko 29. kesäkuuta 2016

Liikunta - älä vähättele sitä!

Vaikka minulla on tunnetusti ollut hyvin ristiriitainen suhde liikuntaan ja olen siitä täällä puhunutkin jonkin verran, olen nykyään täysin vastakkaista mieltä, kuin vaikkapa muutama vuosi sitten. Tuolloin en tuntenut ollenkaan liikunnan ilon merkitystä, nyt tilanne on aivan eri.

Paha mieli ja viime viikolla vallinnut ahdistus on vihdoin alkanut hälvetä ja olen ollut taas iloinen ja nauravainen oma itseni. Energiatasot ovat aivan erit, kuin viime viikolla ja olen päässyt eroon päässä jumittavista ahdistavista ajatuksista.

Tähän on auttanut suunnattoman paljon liikunta.

Minulle sopivimmat liikuntamuodot ovat lenkkeily ja lihaskunnon harjoittelu kotona tai omalla pihalla. Nyt kun säät ovat suosineet, olen tehnyt terassitreenejä ja ai että miten hyvältä se tuntuu. Hiki virtaa, jalat tärisee ja sydän hakkaa. Kahvakuula on ollut myös hyvä kaveri.

Eilen keskityin käsiin, yläkroppaan ja keskivartaloon. Harjoittelin myös pitkästä aikaa käsilläseisontaa, se on hauskaa. Tänään oli sitten alakropan vuoro ja ai että odotan jo kauhulla sitä, että pitää siirtyä alakertaan portaita pitkin.

Tietyllä tapaa tähän hyvän olon tunteeseen jää koukkuun; haluaa aina aloittaa treenin vain siksi, että tietää sen jälkeen olevan entistäkin parempi olo. Ja niinhän sitä saakin tehdä, oli syy mikä tahansa, se on hyvä kun se pistää aloittamaan jumpan tai treenin.

Tällä viikolla olen kokenut olevani normaalia inspiroituneempi eri asioista ja muutenkin huomaan hymyileväni paljon. Just saying, it feels good to be back again.

Viikon puoliväli on ylitetty ja viikonloppu lähenee. Perjantaina olisi tarkoitus sään salliessa mennä töiden jälkeen syömään ja terassille ystävien kanssa, yhdellä tytöistä alkaa loma ja sitähän pitää kilistellä. Ainakin vielä sääennuste lupaa hyvää, toivotaan että se pysyy sellaisena.

Toivottavasti teilläkin on menossa hyvä viikko, ja jos ei, nyt on aika kääntää kelkka kohti positiivisempaa loppuviikkoa. Lähde vaikka lenkille, se helpottaa!

Alla vielä aamulla julkaisemani postaus.

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi! Kommenttisi julkaistaan tarkistuksen jälkeen.