tiistai 13. lokakuuta 2015

Jotain punaista

Materialisti sisälläni odottaa ilmojen viilenevän, sillä kaapissa odottaa jotain punaista. Ruskean laatikon esiinkaivaminen aiheutti minussa jo viime jouluna kerran koettua intoa. Laatikosta paljastui muhkea, pehmeä huivi, jonka aion kietoa kaulalleni heti, kun ilmat sen sallivat. Onneksi siihen ei  pitäisi mennä enää kauaa.

Olen kuullut LV:n huiveista usein huonoa, ja varsinkin shawleissa materiaali menee kuulemma nopeasti huonoksi. Siksi olin iloninen, kun paketista paljastui jokin muu huivi, kuin shawl. Ja aionkin pitää tästä hyvää huolta - sillä tämäkin materiaali menee kyllä nopeasti huonoksi, jos osuu esim. tarrakiinnityksen karheaan puoleen tai jää kiinni johonkin terävään. Merkki ei paranna materiaalia vahingoittumattomaksi. Tämä huivi on 94% villaa ja 6% silkkiä.



Mulla on ollut tässä pari vuotta taukoa, että en ole hankkinut mitään uutta merkkituotetta ja se on ollut hyväksi. Parin vuoden aikana olen hankkinut vanhoille, ns. turhille tuotteille uuden kodin ja jättänyt vain ne suosikit ja käyttötuotteet itselleni. Nyt näitä omia käyttötuotteita ja ehkä joskus tulevaisuudessa tulevia uusia hankintoja osaa taas arvostaa eritavoin. Materiaankin voi turtua ja se ei ole mielestäni terveellistä. Koskaan ei saisi pitää mitään hienoa oletusarvona. Tottahan toki se on ihanaa, jos pystyy hankkimaan jotain uutta ja kivaa usein, mutta se on fakta ainakin omalla kohdallani, että niiden saaminen ei tunnu enää yhtä hyvältä, jos niistä tulee ns. arkipäivää.

Mikä on sinun materialistinen haaveilun aiheesi tällä hetkellä, onko se ehkäpä jokin merkkituote? :)

Mulla on ollut jo useamman päivän, varmaan viikon ajan ihmeellinen semi-flunssa päällä - nenä on tukossa ja aivastuttaa. Silti ei ole yhtään kipeä olo, ja olenkin silti käynyt lenkillä ja salilla. Inhottavaa vaan, kun koko ajan pitää niistää, mutta silti tauti ei tule päälle kunnolla ja tätä myötä ei myöskään lähde pois. Toivotaan, että ei tarvitsisi enää kuluttaa montaa rullaa paperia niistämiseen! Oletteko te pysyneet terveinä tänä syksynä? :)

Edit: laitoin blogikirppikselle Guess kaulakorun, yhden mekon sekä Liu Jo laukun :) Kurkkaa tästä.

8 kommenttia :

  1. Hieno ajattelutapa sinulla! Itse haaveilen Marimekon punaisesta olkalaukusta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Enkä missään nimessä sano, että tämä pätee kaikkiin, vaan olen huomannut minussa itsessäni tällaisen asian :) Olen itse vasta hiljattain syttynyt Marimekolle, tähän asti en ole löytänyt ko. brändiltä oikein mitään oman näköistä. Bongasin Marimekon vaatteita Booztilta ja ne oli tosi kivan näköisiä! :)

      Poista
  2. Mä olen aina ollut sellanen, että myyn turhan pois ja ostan tilalle jotain mitä tarvitsen. Nyt kesällä muuton lähestyessä tyhjensin vaatekaapit ja kaikki, ja päätin että kaikki turha lentää pois. Takkeja karsin rankalla kädellä, ja sijoitin jofaman kenza 9 mustaan nahkatakkiin. 3v mk keräilyn jälkeen päätin panostaa lv neverfulliin, möin kaikki turhat pois ja ostin eilen tilalle tuon damier ebenen. Sekuntiakaan en ole katunut! Mulla kaverit ostelee uutta, myymättä vanhaa pois. Itse en nää siinä järkeä. Paljon parempi mieli tulee kierrätyksestä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä, uuden tilalta on hyvä karsia vanhaa pois. Itse käytin noita LV-rahoja mm. kotiin sekä matkailuun ja kyllä niistä on jäänyt paljon parempi ja kokemusrikkaampi olo, kuin laukusta joka seisoo koristeena hyllyllä :) Kiva, että sait tarpeellista laatua tilalle! :)

      Poista
    2. Mä mietin pitkään, että sijotanko mihin ne, mut päätin että 7 laukun sijasta kaksi riittää mulle :) jäi vielä ylikin, ja sain hankittua vihdoin sen mini pochetten! Kivointa on se, kun noiden pitäs kestää koko elämä. Mieluummin panostaa laatuun ku määrään :)

      Poista
  3. Shawleista olin kuullut itsekin huonoa, mutta olen itse saanut lahjaksi kaksi, joista kumpikaan ei ole mennyt huonoksi vuosien saatossa :) Säilytän niitä kyllä laatikoissaan ja toki varon tarrakiinnityksiä yms. Mutta positiivisesti yllättivät!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No mutta sehän on kiva että ovat pysyneet hyvinä!! :) Kyllä varmasti säilytykselläkin on osaa tässä, jos huivin ruttaisi muiden sekaan esim. hyllylle, niin voisi kärsiä enemmän :)

      Poista

Kiitos kommentistasi! Kommenttisi julkaistaan tarkistuksen jälkeen.